søndag den 17. februar 2013

Byg selv bistade

Sidste år fik vi bier i haven. Det var en bisværm fra en nabo, som ikke selv havde plads til flere bier i sin bigård. Vi fik hurtigt lånt os til noget udstyr, da vi ikke havde gjort klar til biindflytning. I år skal vi have bygget en bigård med plads til 3 bifamilier. 

Jeg er i gang at bygge to almindelige bistader og to-tre opstablingsstader i træ.

Her er jeg i gang med varroaskuffen på det traditionelle bistade.

Opstablingsstadet bliver bygget i LavNormal. Her er det vinterkassen, der bliver samlet.  


9 kommentarer:

  1. tegninger og mål på bistade ville være kærkommen.

    SvarSlet
  2. Tak for nogle fine billeder, hvis du kunne tænke dig at dele dine erfaringer og lidt byggetegninger også, vil det lige sætte prikken over i'et :-)

    SvarSlet
  3. Hej..
    Jeg kunne endelig også godt tænke mig at få fat i de tegninger, hvis du har dem. Gerne til begge stader. =) Har du dem i 12*10 ?

    SvarSlet
  4. Hvordan er det gået med bistaderne? Har du taget dem i brug?

    Bedste hilsner

    SvarSlet
  5. Hej
    Jeg ville bare lige høre om du har nogle tegninger og mål af de bistader på billederne, så er jeg meget interesseret i at få fingerne i dem =D gerne i 12*10.
    Mvh. Joakim

    SvarSlet
  6. Hej
    Jeg skal igang med nøjagtigt det same byggeri og I lavnormal.
    Har du tegning?
    Hilsen
    Leo Bram
    leo@myrholm.dk

    SvarSlet
  7. Godaften
    Kan det lade sig gøre at købe tegninger af din tugtstade. Jeg skal til at bygge en og den du har lavet se rigtig god ud.
    Mvh
    Leif Nielsen
    leif.nielsen222@mvb.net

    SvarSlet
  8. er det muligt at få tegningerne tilsendt? mvh Lars
    Larsipsen@gmx.de

    SvarSlet
  9. Også meget interesseret i terninger 🙂

    SvarSlet